עיריית י-ם תקים מרכז תרבות חרדי בתמיכת החרדים • "לא ניתן לטמא את העיר"

ארי וידר 2 Comment on עיריית י-ם תקים מרכז תרבות חרדי בתמיכת החרדים • "לא ניתן לטמא את העיר"
21:55
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on מכה קשה לטרור: צה"ל חיסל מחבל בכיר בלבנון

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מרכז תרבות חרדי צפוי לקום בלב שכונת גאולה בירושלים, כך עולה מתוכנית של עיריית ירושלים אותה מגבש סגן ראש העיר החילוני עופר ברקוביץ'.

במרכז התרבות החרדי שצפוי לקום על פי התוכנית באזור מתחם שנלר, יוכלו אמנים חרדים להציג תערוכות, יוקם אולם קולנוע בו יוקרנו סרטים ומצגות.

ההשראה להקמת המרכז החרדי תבוא ממוסד אקדמי מתחום האמנויות, כשבית הספר אמן לאמנות פלסטית, שפועל בשותפות עם בצלאל, ישמש מודל לחיקוי.

אם חשבתם שחברי המועצה החרדיים צפויים להתנגד, מדווחים גורמים בעירייה שהיוזמה נעשית דווקא בברכתם של חברי המועצה החרדיים.

עם זאת כשפנינו לבדוק עם אחד מחברי המועצה של יהדות התורה הוא השיב "לא הייתי בישיבה המדוברת. שמעתי מהיוזמה הזאת אתמול. צריך לבחון אותה, ולבדוק אם היא אכן יכולה לסייע לציבור החרדי. אני לא אומר מייד לא".

מחזיק תיק תרבות תורנית חיים אפשטיין לא פוסל את היוזמה על הסף. אפשטיין שאף השתתף בישיבה שבה נידונה היוזמה אומר לאתר 'קול חי': "אני לא פוסל שום דבר. אתייעץ עם הרבנים ולפי זה נחליט".

 אפשטיין מדגיש עם זאת כי ליוזמה האמורה אין כל קשר לתרבות התורנית. "התפתחה לה תרבות של חרדים שהיא לא בהגדרה של תרבות תורנית. אמנם פנו אלי גם אמנים חרדים, בעיקר בעלי תשובה, שטענו שאין להם היכן להציג את מרכולתם, ואני חושב שראוי שיהיה מקום, אבל בכל מקרה אין לכך כל קשר למחלקה בראשותי".

לדברי אפשטיין "להבנתי במרכז הזה ניתן יהיה להקרין סרטים לנשים כפי שמקובל בחול המועד, להעניק פרסים למחברי ספרים והצגת תערוכות וגלריות".

בקהילות השמרניות בירושלים לא רואים בעין יפה את היוזמה וינסו להכשילה ועל כן צפויה מערכה והפגנות למניעת פתיחת המרכז. "כל הרבנים יוצאים נגד הקרנות סרטים ו'התרבות החדשה' איך יכולים נציגים חרדים להסכים לזה. אנחנו נצא למאבק ולא ניתן לטמא את העיר" אמר פעיל באחת הקהילות הקנאיות.



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    חברה הנה הקנאים מודל 2016
    חיים אפשטיין : לא פוסל את היוזמה על הסף
    איך אמר אחד מהגדולים הם בעצמם זה העונש של העומד בראשם